Alături de Dacia, Aro sau Oltcit și dubița TV a făcut istorie în vremea comunismului în România. Prima dubă românească a fost fabricată la uzinele Rocar, inițial pe o platformă IMS modificată și apoi pe una Aro 24. Potrivit ziare.com, primele dubițe, TV 4 și TV 5. Acestea aveau un motor de 50 de cai putere și atingeau o viteză de până la 80 km/h.
Denumirea TV vine de la Tudor Vladimirescu, numele uzinei unde a început producția acestor mașini. În 1964 a apărut un model TV-41/51, cu 70 de cai putere. Din 1973, TV-urile sunt modificate în totalitate pentru că s-a trecut la mecanică Aro, cu motoare diesel de 80 și 68 de cai putere.
După 10 ani, au mai apărut modelele TV-15 și derivatul T-12 și T-14. În anii 70 și 80, TV-urile au fost exportate în mai multe țări sub denumirea de TV Tudor.
Acum sunt mai greu de găsit unele funcționale, mai ales că una dintre cele mai mari probleme, s-a descoperit ulterior, era tabla, care în timp era atacată de rugină.