Vânzările de mașini SH s-au oprit în această perioadă, însă pentru că o parte din români au mai mult timp liber și-au verificat istoricul mașinilor cumpărate la mâna a doua.
Un raport realizat de una dintre aplicațiile de profil, carVertical, specializată în vânzare de date despre istoricul automobilelor uzate, arată că numărul inspecțiilor online la mașinile SH a crescut cu 34%. 22,8% din automobilele verificate în România au suferit reparații ale caroseriei, deci au avut cel puțin un accident.
De asemenea, multe au avut și kilometrajul dat înapoi după ce au ajuns în țară. În medie, s-a dat kilometrajul înapoi cu 59.000 de kilometri.
Raportul carVertical arată că BMW este lider atunci când vine vorba de dat kilometrajul înapoi. Urmează în acest top alte mărci germane: Volkswagen, Audi și Mercedes-Benz.
Tot BMW este și în topul modelelor care au fost cel mai des la service-urile auto pentru reparații la caroserie. Însă cele mai costisitoare la astfel de reparații au fost modelele Mercedes-Benz.
Studiul făcut de carVertical pentru România mai arată că vehiculele germane, mai ales Audi și Volkswagen, sunt cele mai căutate de utilizatorii aplicației. De asemenea, cea mai vândută mașină SH în România este BMW Seria 3.
Reprezentanții carVertical spun că din cauza fraudării kilometrajului, prețul mașinii este crescut imoral cu 15-20%. În România, costul mediu al mașinilor SH de la cei mai populari producători este de 12.196 de euro.
FOTO: qimono/Pixabay.com