O echipă de cercetători de la Central University din Florida a reușit să creeze un supercapacitor care funcționează perfect chiar și după zeci de mii de încărcări.
Oamenii de știință spun că bateria lor poate avea o durată de viață de peste 20 de ori mai mare decât celula litiu-ion, care stă la baza celor mai mulți acumulatori care alimentează gadgeturile de ultimă generație.
„Smartphone-ul se încarcă în doar câteva secunde și va ține mai bine de o săptămână”, anunță Yeonwoong Jung, de la Central University din Florida
Descoperirea ar putea revoluționa lumea gadgeturilor. În ultimii ani, producătorii de smartphone-uri și tablete nu au mai înregistrat aceleași vânzări. Una dintre cauze este faptul că telefoanele și tabletele pe care le-au lansat nu au mai venit cu tehnologii spectaculoase. În principal au fost îmbunătățite performanțele camerelor și ecranelor.
Deși există multe tehnologii care ar putea fi implementate pe acestea, capacitatea redusă a bateriilor de acum nu-i ajută prea mult.
Supercapacitorii descoperiți de cercetătorii americani pot fi încărcați rapid pentru că stochează energie electrică statică pe suprafața unui material și nu folosesc reacții chimice, ca în cazul bateriilor de acum.
În cea mai mai mare parte a cercetării s-a folosit grafen ca material bi-dimensional, pentru a stoca o cantitate mare de electroni. „Am reușit să dezvoltăm o sinteză simplă chimică prin care să integrăm mai ușor materialele existente cu materialele bi-dimensionale”, a explicat Yeonwoong Jung.
Cercetarea a ajuns în faza testelor, iar specialiștii spun că deja au reușit să demonstreze faptul că materialele lor depășesc cu mult bateriile de acum în ceea ce privește densitatea de energie, densitatea de putere și stabilitatea ciclică.
Oamenii de știință americani anunță că vor să meargă mult mai departe cu invenția lor și vor dezvolta cercetarea astfel încât supercapacitorul să fie implementat pe mașinile electrice, pentru a le oferi o încărcare rapidă și o autonomie mai mare. De altfel, autonomia este principala problemă pe care trebuie să o rezolve producătorii de mașini electrice în următoarii ani.