Meta a prezentat miercuri Threads, o nouă platformă de „microblogging” care concurează direct cu Twitter, rețeaua socială aflată în dificultate sub conducerea lui Elon Musk.
„Haideți să începem. Bine ați venit la Threads”, a postat Mark Zuckerberg, directorul general al Meta, pe profilul său de Threads, primind mii de „like-uri” în câteva minute. Acest lucru arată că Threads a avut un debut impresionant în lumea rețelelor sociale.
„Ne dorim ca (Threads) să fie o platformă deschisă și primitoare pentru discuții”, a declarat șeful Instagram, Adam Mosseri. „Dacă asta îți dorești și tu, cea mai bună cale este să fii amabil.”
Adam Mosseri a recunoscut că lansarea Threads în Europa s-a amânat, deoarece Meta nu a vrut să aștepte acordul Bruxelles-ului, care ar fi durat luni de zile. „Am fost îngrijorat de faptul că fereastra noastră se închidea, pentru că momentul este important”, a explicat el pentru site-ul specializat Platformer. Cu toate acestea, la patru ore de la lansare, Threads a depășit cinci milioane de utilizatori, conform unei postări a lui Mark Zuckerberg pe profilul său oficial.
Threads seamănă mult cu Twitter, având un flux general care include deja multe conturi ale unor actori instituționali, cum ar fi Netflix și site-ul de știri specializate The Hollywood Reporter. Threads vine la doar patru luni după ce proiectul a fost dezvăluit în presă și la doar câteva zile după o nouă controversă legată de Twitter.
Sâmbătă, acționarul majoritar Elon Musk a anunțat limitarea – oficial temporară – a numărului de mesaje care pot fi vizualizate pe cont pe zi, provocând surprindere și nemulțumire printre utilizatori, agențiile de publicitate și dezvoltatorii. Aceasta este doar una dintre măsurile nepopulare luate de miliardar de când a preluat controlul rețelei sociale. Alte exemple sunt – transformarea verificării conturilor într-un serviciu plătit și concedierea majorității echipelor de moderare a conținutului. Luni, Twitter a anunțat, de asemenea, că TweetDeck, un instrument foarte apreciat de utilizatorii activi, va fi în curând rezervat doar conturilor verificate și, deci, plătitor.
„Momentul este foarte bun pentru Meta”, a spus Jonathan Taplin, autorul a două cărți despre giganții din domeniul tehnologiei, printre care „The End of Reality”, care va apărea în septembrie. „Există o mulțime de oameni care au o rezistență aproape religioasă față de orice are legătură cu Elon Musk”. Pentru el, Threads este o amenințare existențială pentru Twitter.
Totuși, impactul imediat al acestei lansări ar putea fi limitat de faptul că Meta a decis să nu ofere Threads rezidenților din Uniunea Europeană. Gigantul vrea să își dea timp pentru a clarifica consecințele pentru companie și produsele sale ale noului Regulament privind piețele digitale (DMA), care a intrat în vigoare la începutul lunii mai, potrivit unei surse apropiate de acest subiect. DMA urmărește să impună reguli specifice pentru principalele companii de internet, inclusiv Meta, pentru a preveni practicile anticoncurențiale.
Meta nu s-a ferit să arate sinergiile pe care le va folosi pentru a asigura o creștere rapidă a noului său produs, prezentându-l ca o extensie a Instagram. Instagram „este cel mai de succes produs din familia Meta”, afirmă Pinar Yildirim, profesor de marketing la Wharton School of the University of Pennsylvania. „Nu puteau să asocieze acest nou produs cu Facebook, pentru că acest nume nu mai atrage pe nimeni”.