joi, noiembrie 21, 2024
Acasă Blog Pagina 49

Câți bani investesc în infrastructură operatorii telecom

Investițiile în infrastructură făcute de operatorii de telecomunicații din România vor crește în următoarea perioadă, în condițiile în care calitatea rețelelor este acum o prioritate, un bun strategic și un diferențiator esențial pe o piață telecom cu un nivel foarte mare al concurenței. De asemenea, ritmul tot mai alert în care se fac investițiile determină o colaborare mai strânsă între furnizorii de servicii telecom, în încercarea de a face economii.

„Fondurile alocate de operatorii telecom pentru îmbunătățirea infrastructurii ajung până la 10% din veniturile anuale. Nivelul mare al competiției obligă însă companiile de telecomunicații la o colaborare mai strânsă care, în cele din urmă, le-ar putea genera economii de 5% – 7%”, spune Nazmi Çağlar Bölük, CEO Euroweb România.

Investițiile în infrastructură vizează în principal creșterea acoperirii, creând astfel posibilitatea oferirii de noi servicii către clienți. „Zonele de maxim interes pentru operatorii telecom pentru următoarea perioadă vor fi 4G, 4G+, data center și cloud. Cu atât mai mult cu cât Guvernul a aprobat la începutul lunii trecute Planul Național de Dezvoltare a Infrastructurii NGN (Next Generation Network), care presupune construirea de rețele de comunicații în bandă largă cu acoperire națională și cu o răspândire extinsă a punctelor de distribuție, în acord cu Strategia Națională privind Agenda Digitală pentru România 2020. Aceasta prevede ca până în 2020, la nivelul Uniunii Europene, să se ajungă la o viteză crescută de acces la internet de minimum 30 Mbps pentru toate gospodăriile, iar cel puțin 50% dintre gospodării să aibă conexiuni de acces la internet cu viteză de peste 100 Mbps”, precizează Nazmi Çağlar Bölük.

Odată cu extinderea rețelelor, vor fi lansate noi cetegorii de servicii, în funcție de tipul operatorului și portofoliul acestuia. Astfel, companiile de telefonie fixă vor face investiții în elementele de bază ale unei rețele, astfel încât să poată oferi servicii TV mai bune sau viteză mai mare la internet, mărind capacitatea rețelei broadband. Pe de altă parte, în perioada următoare, operatorii de telefonie mobilă vor pune accent pe servici de tipul 4G+ sau VoLTE (Voice over LTE), atât de necesare într-o piață în care numărul utilizatorilor de smartphone a crescut semnificativ în ultimii doi ani.

Planurile Euroweb privind îmbunătățirea infrastructurii vizează anul acesta o investiție de până la 12% din valoarea veniturilor. Euroweb este printre puținii furnizori de pe piața locală care deține patru puncte cross border, ca parte a infrastructurii sale. Rețeaua națională Euroweb se întinde pe 2.000 Km de fibra optică, deținută, închiriată, sau aspura căreia are drept permanent de folosință. Prin Euroweb, clienții au acces la rețele metropolitane în toate marile orașe precum București (peste 1.000 km de cabluri de fibră optică), Timișoara, Suceava, Brașov, Târgu Mureș, Sibiu, Constanța, Craiova, Ploiești, Oradea și Bacău.

„Pentru anul în curs urmărim o creștere a prezenței noastre în majoritatea acestor orașe, în funcție de oportunitățile pe care le vom identifica. Suntem interesați de dezvoltarea de platforme pentru servicii de nișă, de sisteme IT de tip internal back office și de dezvoltarea capabilităților în zona de centre de date”, mai spune Nazmi Çağlar Bölük.

Softul care întinerește

Rousselos Aravantinos a demonstrat cu ajutorul aplicației NUKE cum poți să întinerește un om în imagini video.

Rezultatele sunt uimitoare. Actrița Michele Valley a fost transformată într-o într-o persoană cu aproximativ 30 de ani mai tânără, cu un ten impecabil, fără urmă de rid.

 

 

Kingston Digital lansează stick-ul USB Type-C cu interfață dublă

Acesta are o interfață dublă care funcționează atât cu port-urile USB standard, Type-A(3.1, 3.0,2.0) cât și cu cele Type-C. USB-ul Type-C este un standard reversibil tot mai popular care va permite crearea unor device-uri mai subțiri pe viitor.

DataTraveler microDuo 3C este alegerea ideală dacă îți dorești să obții spațiu de stocare suplimentar cu până la 64GB pentru smartphone, tabletă sau calculatorul tău Mac, fiind de asemenea compatibil cu generația actuală de dispozitive. Unitatea plug-and-play oferă performanțe USB 3.1 cu o viteză de citire de până la 100MB/s și viteză de scriere de până la 15MB/s. Forma și dimensiunea mică a DataTraveler microDuo 3C îl facușor de transportat și ideal pentru utilizarea în tandem cu device-urileportabile.

„DataTraveler microDuo 3C are o interfață dublă care funcționează atât cu USB-urile Type-A cât și cele Type-C pentru a le da utilizatorilor acces facil la cea mai nouă interfață USB,” a declarat Gabriel Gîdea, director de dezvoltare Kingston Technology România și Bulgaria.”Unitățile noastre oferă mai mult spațiu de stocare, viteză mare de transfer și un mai bun acces al consumatorilor la noile tehnologii.”

Pe lângă DataTraveler microDuo 3C, Kingston prezintă următoarea sa generație de DataTraveler Micro 3.1. Fiind unul dintre cele mai mici stick-uri USB, acesta este ideal pentru a adăuga mai mult spațiu de stocare unei tablete, PC, notebook slim, sistemului audio pentru mașină și multe altele fără a mări volumul device-ului. DataTraveler Micro 3.1 este disponibil la capacități de stocare de la 16GB până la 64GB.

DataTravel microDuo 3C are o garanție de 5 ani și suport tehnic gratuit.

Data Traveler microDuo 3C
Data Traveler microDuo 3C

Specificațiile tehnice ale DataTravel microDuo 3C:

  • Capacitate: 16GB, 32GB și 64GB
  • Viteză:USB 3.1
    – 16GB: 100MB/s citire, 10MB/s scriere
    – 32GB & 64GB: 100MB/s citire, 15MB/s scriere
  • Dimensiuni:29.94mm x 16.60mm x 8.44mm
  • Temperatură de functionare: între 0°C și 60°C
  • Temperatură de stocare: între -20°C și 85°C
  • Garanție / Suport: Garanție de 5 ani cu suport tehnic gratuit

YouTube e noua televiziune a românilor. Câți „telespectatori” are

Din 2013, Google a lansat și versiunea locală a YouTube, o oportunitate pentru artiștii autohtoni și producătorii de conținut să monetizeze conținutul pe care îl produc. Avantajul utilizatorilor este că primesc recomandări de conținut local.

Cei mai mulți români, în proporție de 94%, vizioneaza videoclipuri acasă, dar 17% din aceștia au vizionat ultima dată un video pe YouTube în timpul pauzei de masă dintr-o săptămână lucrătoare. Acesta este unul dintre cele mai mari procente din regiunea Europei de Sud-Est. După muzică, românii se uită în proporție de 25% la conținut dedicat lecțiilor despre gătit, 24% preferă videoclipurile despre sport, iar 23% din români se uită la videoclipuri despre politică și în care sunt prezentate știrile actualității. Topul este completat de cei 21% care vizionează conținut dedicat tehnologiei și review-urilor despre gadgeturi.

Spre deosebire de televiziunea clasică, pe YouTube oamenii sunt mai atenți la videoclip. Astfel, 56% din români preferă să nu mai facă nimic altceva în timp ce vizionează un clip. De asemenea, România este țara cu cea mai mare creștere a timpului de vizionare din Europa Centrală și de Est.

„Cifrele YouTube ne arată o platformă pe care românii o folosesc ca să se informeze și să aibă acces la impresiile altora despre evenimente, actualitate și produsele în care investesc bani. De asemenea, este folosită și pentru divertisment, după cum vedem din lista canalelor populare. Este pe drept televiziune online, dar cu mult mai multe posibilități, având ocazia să alegi ce vezi, când vezi, cum vezi. Asta ar trebui să rețină și cei care creează conținut, și cei care își promovează produsele prin această platformă”, a declarat directorul și fondator Today’s, Marius Lăzărescu,.

Cum funcționează publicitatea pe YouTube și care sunt cele mai populare canale

Pe YouTube există un sistem de publicitate bazat pe licitație între advertiseri și relevanța reclamei, dar care ia în considerare și timpul de vizionare a unei reclame de către utilizatori. Piața este în creștere și advertiserii încă nu au o prezență agresivă, iar astfel se ajunge la un cost per vizionare de către o persoană și la 0,03 euro.

Dacă aceasta vede doar 5 secunde din videoclip și trece peste reclamă, cei care au difuzat-o nu plătesc nimic. Costul publicității pe YouTube apare doar când există engagement și utilizatorii vizionează reclame.

Cât despre cei care își fac publicitate pe YouTube, cele mai populare domenii sunt cel bancar, de sănătate (spitale private), electro-IT și bunuri de larg consum (băuturi, mâncare etc.). Nu sunt omise nici segmentele fashion sau auto. La capătul celălalt este publicul, compus majoritar din bărbați (52%), iar 50% din oameni au peste 34 de ani și 9% au peste 45 de ani.

Cel mai popular canal de YouTube din România este cel al casei de discuri Cat Music, cu peste 1,4 milioane de abonați. Mikey Hash, unul dintre cei mai cunoscuți vloggeri din România, are un canal cu peste 700.000 de abonați, iar CreativeMonkeyzArmy completează topul cu aproximativ 540.000 de fani. Canalele Bianca Adam și Zmenta Mihai au circa 480.000 de abonați.