Unul din cinci atacuri DDoS durează până la câteva săptămâni

0
964

Una din cinci companii care au fost ținta unui atac DDoS au observat că efectele atacului au persistat pentru câteva zile sau chiar săptămâni, conform unui studiu efectuat de KasperskyLab și B2B International. Consecințele unui atac DDoS pot varia de la limitarea accesului clienților la servicii online ale companiei până la blocarea totală, dar chiar și un incident minor poate duce la pierderi financiare (media se situează între 52.000 dolari și 444.000 dolari, în funcție de mărimea companiei).

Studiul a analizat răspunsurile mai multor reprezentanți ai companiilor afectate de atacuri DDoS și a urmărit durata atacului și impactul avut asupra operațiunilor desfășurate de site-urile, serviciile sau infrastructura companiei. Potrivit studiului, în 13% din cazuri, atacurile au cauzat blocarea totală a accesului la serviciile online, în timp ce 52% s-au confruntat cu întârzieri semnificative la încărcarea serviciilor.

Pentru 33% dintre respondenți au existat întârzieri minore la încărcarea paginilor, iar 29% dintre atacuri au provocat eșecul efectuării unor tranzacții prin intermediul serviciului.

„Pentru companii, blocarea totală a accesului clienților la un serviciu pentru scurt timp sau întârzierile constante în accesarea serviciului, care se prelungesc pe mai multe zile, pot constitui probleme cu efecte pe termen lung”, a avertizat Evgeny Vigovsky, Head of Kaspersky DDoS Protection.

„Ambele situații pot afecta satisfacția clienților și dorința lor de afolosi același serviciu pe viitor. Folosind soluții sigure de protecție împotriva atacurilor DDoS, companiile le pot oferi clienților acces neîntrerupt la serviciile lor online, indiferent dacă se confruntă cu un atac agresiv de scurtă durată sau o campanie pe termen lung, nu atât deagresivă, dar persistentă”, a declarat Evgeny Vigovsky.

În cazul unui atac DDoS, Kaspersky DDoS Protection le permite companiilor să redirecționeze temporar traficul printr-o rută alternativă, rulându-l prin filtre de curățare ce înlătură cererile nedorite și le transmit pe cele legitime, ca de obicei. Astfel, clienții pot continua să utilizeze serviciul sau site-ul în mod eficient și în siguranță, chiar dacă există un atac în curs de desfășurare.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here