Până miercuri, 11 iulie, Transfăgărășanul va fi închis. Între orele 9:00 – 13:00 și 14:00 – 18:00, pe spectaculosul drum montan există restricții de circulație. Subaru of America și Prodrive vor organiza un eveniment automobilistic.
Mai exact, cele două organizații vor să stabilească un record de viteză în premieră mondială pe Transfăgărășan.
Cursa se va desfășura pe o distanță de 82 de kilometri. Startul va fi dat de la ieșirea din Cârțișoara, iar sosirea va fi pe barajul de la Vidraru. Evenimentul se organizează cu susținerea Federației Române de Automobilism Sportiv și cu sprijinul Ministerului Transporturilor. Echipa Napoca Rally Academy este consultant tehnic și va asigura desfășurarea evenimentului.
Subaru of America este distribuitorul mașinilor Subaru în Statele Unite ale Americii. Are peste 600 de puncte pe tot teritoriul statului american.
Transfăgărășanul a atras mai multe branduri celebre auto. Anul trecut, șase mașini Lamborghini Huracan au traversat Transfăgărășanul. „Cele șase Lamborghini au urcat la Bâlea Lac, punctul cel mai înalt, și apoi au coborât la impresionantul baraj Vidraru, unde există ruinele castelului lui Vlad Țepeș, care a fost o sursă de inspirație pentru scriitorul Bram Stocker în crearea personajului Dracula”, au anunţat cei care au filmat reclama.
În 2016, Ford a realizat o serie de șase clipuri cu cele mai bune șosele din Europa, printre ele numărându-se și Transfăgărășanul. Reprezentanții Ford spuneau că acest drum montan din România oferă o „priveliște incredibilă”.
În 2009, celebra emisiune auto „Top Gear” a realizat un episod special în România, care se încheia pe Transfăgărășan. Prezentatorii au spus atunci că acesta este „cel mai spectaculos drum de condus din lume”.
Transfăgărășanul a fost construit între 1970 și 1974, la inițiativa lui Nicolae Ceaușescu. Drumul s-a realizat cu eforturi foarte mari și cu prețul unor vieți din rândul soldaților și muncitorilor care au contribuit la construcția lui. În total ar fi murit 40 de oameni, potrivit cifrelor oficiale. Însă, neoficial, și-ar fi pierdut viața câteva sute de oameni.
Inaugurarea oficială, în prezența lui Nicolae Ceaușescu, a avut loc în data de 20 septembrie 1974. Însă lucrările au mai continuat câțiva ani pentru asfaltare și alte lurări conexe. Drumul a fost finalizat în 1980.
FOTO: Catalin Gafton/Wikimedia Commons