Reprezentanții WhatsApp încearcă să limiteze fenomenul fake news și vor introduce o măsură prin care speră să scadă numărul de știri false.
Într-o postare pe blogul oficial al aplicației este anunțat faptul că mesajele redirecționate frecvent vor fi marcate cu două săgeți.
Anul trecut le-am prezentat utilizatorilor conceptul mesajelor redirecționate frecvent. Aceste mesaje sunt etichetate cu două săgeți (n.r. semnul în imaginea de mai jos) pentru a indica faptul că nu au fost compuse de o persoană din agenda dumneavoastră telefonică. La urma urmei, mesajele redirecționate frecvent sunt mai puțin personale decât mesajele obișnuite trimise prin WhatsApp. În prezent, implementăm o limită care impune ca mesajele redirecționate frecvent să fie redirecționate doar către o singură conversație în același timp”, transmit reprezentanții WhatsApp, pe blogul oficial.
WhatsApp reamintește că în ultimii a luat mai multe măsuri pentru a asigura confidențialitatea conversațiilor, cum ar fi o limită de redirecționare a mesajelor pentru a le reduce caracterul viral, măsură ce a dus la momentul respectiv la scăderea a 25% a redirecționării mesajelor la nivel global.
„Vrem să spunem că toate mesajele redirecționate reprezintă o problemă? Nu, în niciun caz. Știm că mulți utilizatori redirecționează informații utile, precum și clipuri video amuzante, meme și gânduri sau rugăciuni pe care le consideră importante. În ultimele săptămâni, utilizatorii au folosit WhatsApp și ca să organizeze momente publice prin care să-și arate sprijinul față de personalul medical din linia întâi.
Cu toate acestea, am observat o creștere semnificativă a volumului de redirecționări, ceea ce poate contribui la răspândirea informațiilor false și, conform utilizatorilor noștri, poate fi copleșitor pentru destinatari. Considerăm că este important să încetinim răspândirea acestui tip de mesaje, pentru ca WhatsApp să rămână un mediu dedicat conversațiilor personale.
În afară de faptul că impunem această limită, colaborăm direct cu ONG-uri și administrații publice, inclusiv cu Organizația Mondială a Sănătății și peste 20 de ministere ale sănătății, pentru a ajuta oamenii să aibă acces la informații corecte. Împreună, aceste autorități de încredere au trimis sute de milioane de mesaje direct către persoanele care au solicitat informații și sfaturi. Puteți afla mai multe despre inițiativele pe care le-am organizat, precum și despre modul în care puteți trimite posibile informații false, mesaje frauduloase și zvonuri către organizațiile care le verifică autenticitatea, dacă accesați Centrul nostru de informații privind coronavirusul.
Noi credem că oamenii trebuie să poată comunica în mod privat acum mai mult ca oricând. Echipele noastre muncesc din greu pentru ca WhatsApp să funcționeze fără probleme în această perioadă de criză fără precedent. Vom continua să avem în vedere feedbackul primit de la dumneavoastră și să îmbunătățim modalitățile prin care oamenii pot distribui informații pe WhatsApp”, mai transmit reprezentanții WhatsApp.
FOTO: HeikoAL/Pixabay.com